אישום נגד תושבי הצפון שניסו לסייע לחמאס

קובי פינקלר No Comments on אישום נגד תושבי הצפון שניסו לסייע לחמאס

הותר לפרסום: שב"כ חשף תשתית טרור בצפון, המשטרה עצרה שני תושבי היישוב עין מאהל שבגליל העליון, ראמי חביבאללה (43) וחאלד סאלח (35), בחשד שניסו לסייע לפעילי חמאס להוציא לפועל פיגועים בשטח ישראל. בחקירה עלה כי בעקבות הלחימה ברצועת עזה, החליט חביבאללה, שעובד כמורה ואימאם, להציע לפעילי חמאס מחו"ל לקדם פעילות טרור בישראל ואף שלח תמונה של מפעל ביטחוני באזור מגוריו ואת מיקומו המדויק, במטרה שחמאס יבצע ירי רקטות לעבר מפעל זה

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של המשטרה במחוז צפון נחשפה תשתית טרור מקומית אשר בכוונתה היה לבצע פעילות טרור בישראל.

במסגרת החקירה, נעצר בתאריך 01.01.2024 ראמי חביבאללה, תושב עין מאהל, חשוד בקידום פעילות טרור בשטחי ישראל בהכוונת פעילי חמאס בחו"ל.

בחקירתו בשב״כ ובמשטרה עלה כי בעקבות הלחימה ברצועת עזה החליט חביבאללה על דעת עצמו להציע לפעילי חמאס מחו"ל לקדם פעילות טרור בישראל. חביבאללה שלח לפעיל חמאס תמונה של מפעל ביטחוני באיזור מגוריו ואת מיקומו המדויק, במטרה שארגון החמאס יבצע ירי רקטות לעבר מפעל זה.

דברי חאלד זינאלדין, ראש צוות במחלק מיעוטים ימ"ר צפון | צילום דוברות המשטרה

video
play-sharp-fill

בנוסף, פעל חביבאללה בהנחיית ארגון הטרור לגייס נוספים בקרב ערביי ישראל לטובת קידום פעילות טרור בישראל. במסגרת זו, פנה למספר אזרחים והציע להם לקחת חלק בפעילות הטרור המתוכננת.

בין האזרחים אליהם פנה היה חאלד סאלח, תושב עין מאהל בן 35 אשר נעצר גם הוא. בחקירתו עלה כי הסכים לבצע פעילות טרור יחד עם חביבאללה והציע לספק את אמצעי הלחימה לטובת הפעילות. מעורב נוסף הקשור בפעילות נעצר במעצר מנהלי.

בתום חקירתם בשב״כ וביחידה המרכזית של מחוז צפון הגישה הבוקר 11.02.2024 פרקליטות צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת כתבי אישום חמורים נגד השניים. כתב האישום ובו עבירות של סיוע בעניינו של ראמי חביבאללה מייחס לו שורה של עבירות ביטחון לאיוב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, פעולה אסורה ברכוש למטרות טרור, קשירת קשר לביצוע מעשה טרור ועוד. בעניינו של ח'אלד סאלח הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של קשירת קשר לביצוע מעשה טרור.

במשטרה ובשב"כ מסרו כי מדובר בפעילות חמורה של אזרחים ישראליים אשר רקמו תכנית זדונית עם פעילי חמאס בזמן שמדינת ישראל מצויה בעיצומה של לחימה כנגד אותו ארגון טרור. פעילות זו סוכלה בשלבים ראשוניים עוד בטרם הספיקו חברי החוליה להוציא לפועל את התכנית לפעילות טרור בתוך ישראל.

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחי ישראל בפעילות המסכנת את ביטחון המדינה, ימשיכו לפעול בהתאם לסמכות הנתונה להם בחוק וינקוטו בכל האמצעים העומדים לרשותם בכדי לסכל איומים באופן ממוקד מול גורמי האיום בחברה הישראלית, מבלי שהדבר יפגע ברוב הנורמטיבי בחברה.



0 תגובות